Bc. Radek Kubák
Bachelor's thesis
Umělecké dílo v reklamě
The Work of Art in Advertising
Abstract:
Anotace Tato práce se zabývá specifickým vztahem umění a reklamy. Sleduje vizuální reklamní sdělení, u kterých dochází k využití známých uměleckých děl jako prostředků komerční propagace vlastních výrobků a služeb. Cílem práce je přiblížit právě oblast těchto reklam, ze kterých se snaží vybírat konkrétní příklady podle způsobu práce s jednotlivým uměleckým dílem. Pokouší se tak o přiblížení procesu …moreAbstract:
Abstract This thesis deals with specific relationship between art and advertising. Monitors visual advertisements which use famous artworks as a means of commercial promotion products and services. The main aim of the thesis is bring near area of this specific kind of advertising and choose particular examples according to way of use individual art work. Thesis is trying to bring near the process of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/g54yi/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2017
- Supervisor: Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.
- Reader: PhDr. Dagmar Koudelková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Combined Art Studies
Theses on a related topic
-
Slavná výtvarná díla a jejich využití při tvorbě tiskové reklamy
Kateřina Zvonková -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit zákazníka a poskytnout mu zkušenost.
Jakub Kabourek -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Ksenia Lyuleeva -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Monika Horčíková -
Kreativita a efektivita na soutěžích reklamní tvorby
Nikola Jurasová -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Dominika Chválová -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Oliver Holman -
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova