Výtvarné činnosti ve vzdělávání dětí s kombinovanými vadami – Mgr. Jana Pilmaierová, DiS.
Mgr. Jana Pilmaierová, DiS.
Bachelor's thesis
Výtvarné činnosti ve vzdělávání dětí s kombinovanými vadami
Art activities in education of children with multiple handicap
Abstract:
Bakalářská práce shrnuje teoretická východiska problematiky kombinovaných vad, věnuje se vzdělávacímu systému, legislativním normám a základním speciálním školám. Popisuje rámcové a školní vzdělávací programy. Cílem práce je vytipovat vhodné výtvarné techniky, zabývá se otázkami působení výtvarných činností na grafomotorické schopnosti a samostatností při práci žáků s kombinovanými vadami. Výsledkem …moreAbstract:
Bachelor thesis summarizes theoretical basics of multiple handicaps, deals with educational system, legislative standards and primary special schools. Describes general and school educational plans. The aim of the thesis is to select suitable art activities for children with multiple handicaps. Thesis deals with the questions about influences of art activities on progress of grapho-kinetic abilities …moreKeywords
Mentální retardace tělesné postižení kombinované vady výtvarná výchova RVP ŠVP speciální vzdělávání základní speciální škola. Mental retardation physical disabilities multiple handicaps art activities special education school educational program pupils with handicaps primary special school.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zifml/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Reader: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Profesní kompetence a osobnostní předpoklady pedagoga na základní škole speciální v Pardubickém kraji
Radka Laštovičková -
Diferenciace přípravy předškoláka se SVP na nástup do běžné základní školy a do speciální základní školy
Petra Millerová -
Podpůrná opatření u žáků s mentálním postižením v základní škole a v základní škole speciální
Lucie PŠENICOVÁ -
Asistent pedagoga při výuce matematiky na základní škole speciální a základní škole
Barbora Rosenbaumová -
Působení asistenta pedagoga v základní škole speciální
Natálie Hubatková -
Specifika vyučování v základní škole speciální
Barbora Kozáková -
Rozvoj komunikačních dovedností u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální
Ilona Křikavová -
Intervenční a terapeutické techniky na základní škole speciální v Královéhradeckém kraji
Iveta Berná Čerychová