Teaching the Present Perfect Using Project 4 Coursebook in the Time of Remote Learning – Bc. Zuzana Zlámalová
Bc. Zuzana Zlámalová
Bachelor's thesis
Teaching the Present Perfect Using Project 4 Coursebook in the Time of Remote Learning
Teaching the Present Perfect Using Project 4 Coursebook in the Time of Remote Learning
Abstract:
Práce se zabývá výukou předpřítomného času prostého na základě učebnice Project 4 na základní škole během období distanční výuky v době pandemie Covid-19. Teoretická část obsahuje pohled na učení gramatiky a s tím spojené přístupy a metody. Popisuje rozdíl mezi prezentováním nové látky a procvičovaním a také se zaměřuje na dovednosti přesnosti a plynulosti. Dále se práce věnuje aspektům spojeným se …moreAbstract:
The thesis deals with teaching of the present perfect tense based on Project 4 coursebook at a lower secondary school during the period of remote learning. The theoretical part contains different views on teaching grammar, methods and approaches to teaching grammar and different aspects of teaching in practice. Furthermore, the thesis includes chapters on teaching, such as using a coursebook, lesson …moreKeywords
učení gramatiky předpřítomný čas předpřítomný čas prostý předpřítomný čas v kontrastu s minulým prostým časem přesnost vs plynulost deduktivní a induktivní přístup učebnice Project 4 čtvrtá edice Project 4 distanční výuka náslechy plán vyučovacích hodin grammar teaching present perfect present perfect simple present perfect vs past simple accuracy vs fluency deductive vs inductive approach Project 4 coursebook 4th edition remote learning teaching observations lesson plan
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t4dnm/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZLÁMALOVÁ, Zuzana. \textit{Teaching the Present Perfect Using Project 4 Coursebook in the Time of Remote Learning}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/ya7o9w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Interpersonální dimenze v novinové zprávě
Ondřej MOLNÁR -
Výuka předpřítomného času v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Jitka Benešová -
Analýza používání "passato remoto" v kontrastu s "passato prossimo" v současné hovorové italštině
Dominika KAZÍKOVÁ -
Past Simple and Past Progressive in Motivate! and Project - Comparison of Methods and Approaches
Ladislav Slováček -
The Evaluation of an English Coursebook (Project 4, 4th Edition) with a Focus on Language Skills
Dagmar Tvrdíková -
Induktivní a deduktivní přístup při výuce gramatiky německého jazyka
Simona Tušicová -
Induktivní a deduktivní přístupy při výuce matematiky
Jiří BŘEHOVSKÝ -
The Evaluation of an English Coursebook (Project 4, 4th Edition) with a Focus on Language Skills
Dagmar Tvrdíková