Identifikace faktorů ovlivňujících spotřební chování na trhu elektromobility v České republice – Tereza Kanzelsbergerová
Tereza Kanzelsbergerová
Master's thesis
Identifikace faktorů ovlivňujících spotřební chování na trhu elektromobility v České republice
Identification of factors influencing consumer behavior in the electric mobility market in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce zkoumá faktory, které determinují spotřební chování na trhu elektromobility v České republice. Práce mapuje spotřební chování skrze výzkumný model vytvořený z teorie plánovaného chování. Složky modelu jsou navázány na konkrétní aspekty, podle nichž se spotřebitel rozhoduje při koupi vozu. Celý model je obohacen také o propojení s Hofstedeho kulturními dimenzemi. Výzkumné hypotézy jsou …moreAbstract:
The thesis investigates the factors determining consumer behavior in the electric mobility market in the Czech Republic. The study maps consumer behavior through a research model created from the theory of planned behavior. The model's components are linked to specific aspects guiding consumer decisions when purchasing a vehicle. The entire model is further enriched by integrating with Hofstede's cultural …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91538
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2024
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Petr Juriš
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KANZELSBERGEROVÁ, Tereza. \textit{Identifikace faktorů ovlivňujících spotřební chování na trhu elektromobility v České republice}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/yabcz4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91538
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
Teorie plánovaného jednání v řešení problémového jednání žáka učitelem
Petr Vašek -
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Evdokia Michael -
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
Udržitelné spotřební chování českých zákazníků v kontextu elektromobility.
Martin Fišer