Tereza Kanzelsbergerová

Master's thesis

Identifikace faktorů ovlivňujících spotřební chování na trhu elektromobility v České republice

Identification of factors influencing consumer behavior in the electric mobility market in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce zkoumá faktory, které determinují spotřební chování na trhu elektromobility v České republice. Práce mapuje spotřební chování skrze výzkumný model vytvořený z teorie plánovaného chování. Složky modelu jsou navázány na konkrétní aspekty, podle nichž se spotřebitel rozhoduje při koupi vozu. Celý model je obohacen také o propojení s Hofstedeho kulturními dimenzemi. Výzkumné hypotézy jsou …more
Abstract:
The thesis investigates the factors determining consumer behavior in the electric mobility market in the Czech Republic. The study maps consumer behavior through a research model created from the theory of planned behavior. The model's components are linked to specific aspects guiding consumer decisions when purchasing a vehicle. The entire model is further enriched by integrating with Hofstede's cultural …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2024
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Petr Juriš

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91538