Bc. Eva Steffková

Master's thesis

Hyperbole in Advertisements

Hyperbole in Advertisements
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá používáním hyperboly v reklamě a na základě analýzy diskurzu představuje porovnání dvou značek, Maybelline New York a Mercedes-Benz. Cílem studie je analyzovat 50 reklamních sloganů obsahujících hyperbolu od každé značky, rozdělit je do kategorií podle typů hyperboly a porovnat jejich užití napříč těmito odvětvími. Na základě tohoto výzkumu lze poukázat na …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the use of hyperbole in advertisements, presenting a compara-tive study through discourse analysis of two brands, Maybelline New York and Mercedes-Benz. The study aims to analyse 50 advertising slogans containing hyperbole from each brand, categorise them into types of hyperbole, and compare the usage across these sectors. Based on this research, it is possible to demonstrate …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: doc. PhDr. Naděžda Kudrnáčová, CSc.
  • Reader: doc. PhDr. Jana Chamonikolasová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta