Bc. Eva Steffková
Master's thesis
Hyperbole in Advertisements
Hyperbole in Advertisements
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá používáním hyperboly v reklamě a na základě analýzy diskurzu představuje porovnání dvou značek, Maybelline New York a Mercedes-Benz. Cílem studie je analyzovat 50 reklamních sloganů obsahujících hyperbolu od každé značky, rozdělit je do kategorií podle typů hyperboly a porovnat jejich užití napříč těmito odvětvími. Na základě tohoto výzkumu lze poukázat na …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the use of hyperbole in advertisements, presenting a compara-tive study through discourse analysis of two brands, Maybelline New York and Mercedes-Benz. The study aims to analyse 50 advertising slogans containing hyperbole from each brand, categorise them into types of hyperbole, and compare the usage across these sectors. Based on this research, it is possible to demonstrate …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nf0x2/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: doc. PhDr. Naděžda Kudrnáčová, CSc.
- Reader: doc. PhDr. Jana Chamonikolasová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
English Language and Literature / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Representation of Spanish Speaking Groups in American Newspapers: A Case Study of New York Times and New York Post
Hana Kovačičová -
Změna klimatu v článcích \kur{New York Times}: diskurzivní analýza
Marie Balonová -
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
Od dokumentaristu k národnému umelcovi. Analýza diskurzu o Štefanovi Uhrovi
Pavol Sklenka -
Cenová liberalizace: analýza diskurzu reformátorů ve vybraných médiích na počátku 90. let
Viktorie Čermáková -
Populární herečky hrají pro Prag-Film. Analýza diskurzu českých hereček účinkujících ve filmech Prag-Filmu
Petra Holíková -
Analýza diskurzu „obav o Čínu“ a tematický rozbor tvorby moderního čínského spisovatele Chen Qiufana
Nataliya Samoylova -
Gapping as a Stylistic Device: Analysis of Ian McEwan's Fiction
Eva Sedláková