Libuše Laschoberová

Doctoral thesis

Trh marketingového výzkumu - analýza současného stavu odvětví, predikce vývoje, mezinárodní srovnání

Market of marketing research - analysis of contemporary state, prediction of future development, international comparison
Abstract:
Marketingový výzkum je významnou součástí marketingu, protože poskytuje informace, které jsou využívány pro podporu rozhodování, tvorbu plánů a strategií i jejich následné hodnocení. Umožňuje poznat situaci na trhu, konkurenci, chování spotřebitele atd. Marketingový výzkum vytváří konkurenční výhodu, zvyšuje míru jistoty a omezuje riziko podnikání. Musí však být proveden kvalitně a profesionálně. Přínosem …more
Abstract:
Marketing research is an important part of marketing, it delivers information which can be used to support decision making, for creation of plans and strategies, and also for their subsequent evaluation. Monitoring the current market, competitors and consumer behaviour, marketing research creates a competitive advantage, increases the level of certainty and reduces the level of risk to the business …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 3. 2010
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Jan Koudelka, Hana Machková, Jana Přikrylová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/28015