Trh marketingového výzkumu - analýza současného stavu odvětví, predikce vývoje, mezinárodní srovnání – Libuše Laschoberová
Libuše Laschoberová
Doctoral thesis
Trh marketingového výzkumu - analýza současného stavu odvětví, predikce vývoje, mezinárodní srovnání
Market of marketing research - analysis of contemporary state, prediction of future development, international comparison
Abstract:
Marketingový výzkum je významnou součástí marketingu, protože poskytuje informace, které jsou využívány pro podporu rozhodování, tvorbu plánů a strategií i jejich následné hodnocení. Umožňuje poznat situaci na trhu, konkurenci, chování spotřebitele atd. Marketingový výzkum vytváří konkurenční výhodu, zvyšuje míru jistoty a omezuje riziko podnikání. Musí však být proveden kvalitně a profesionálně. Přínosem …moreAbstract:
Marketing research is an important part of marketing, it delivers information which can be used to support decision making, for creation of plans and strategies, and also for their subsequent evaluation. Monitoring the current market, competitors and consumer behaviour, marketing research creates a competitive advantage, increases the level of certainty and reduces the level of risk to the business …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2006
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28015
Thesis defence
- Date of defence: 24. 3. 2010
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Jan Koudelka, Hana Machková, Jana Přikrylová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LASCHOBEROVÁ, Libuše. \textit{Trh marketingového výzkumu - analýza současného stavu odvětví, predikce vývoje, mezinárodní srovnání}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2006. Available from: https://theses.cz/id/yamjp8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28015
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní ekonomické vztahy
Theses on a related topic
-
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Marketingový výzkum a analýza spotřebitelských preferencí na trhu chytrých telefonů
Tomáš Kalenda -
Marketingový plán Národního ústavu lidové kultury ve Strážnici
Adéla Lukšíková -
Marketingový výzkum na příkladu společnosti LEGO Korea
Tereza Jirovská -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal -
Analysis of Reading Habits in the Czech Republic
Michelle Wing Lam Wong -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong -
Customer satisfaction in the Bulgarian civil aviation market - Case study of customer satisfaction analysis of Bulgaria Air
Nadezhda Iliyanova Rusinova