Werbeanzeige aus stilistischer und translatologischer Sicht. Dargestellt an den Werbetexten der Fluggesellschaft Eurowings – Mgr. Petra-Susanne Schmauderová
Mgr. Petra-Susanne Schmauderová
Master's thesis
Werbeanzeige aus stilistischer und translatologischer Sicht. Dargestellt an den Werbetexten der Fluggesellschaft Eurowings
Advertisement from the point of view of stylistics and translation on the basis of adversiting texts of the airline company Eurowings
Abstract:
This diploma thesis is dedicated to advertising texts of the german airline company EUROWINGS. The work is divided into two parts, a theoretical and a practical part. In the theoretical part, the language of advertising is defined. The aim of this part is the clarification of the term banner advertisement and the description of the advertising strategies. The second part focuses on the stylistic elements …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá reklamními texty jedné německé letecké společnosti. Práce je členěna do dvou částí, na teoretickou a na praktickou. V rámci teoretické části je definován jazyk reklamy. Cílem této části je objasnění pojmu reklamní banner a popis reklamních strategií. Druhá část se věnuje stylistickým prostředkům z hlediska grafostylistického, lexikálního, morfologického, syntaktického …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xxvln/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2020
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHMAUDEROVÁ, Petra-Susanne. \textit{Werbeanzeige aus stilistischer und translatologischer Sicht. Dargestellt an den Werbetexten der Fluggesellschaft Eurowings}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/yayd8c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / German-language Translation
Theses on a related topic
-
Překlad reklamních textů se zaměřením na propojení vizuální a textové složky reklamních kampaní fotografických společností
Martin KÁBRT -
Analýza textu na obalech kosmetických výrobků pro pleť
Lada ČERNOHOUSOVÁ -
Problematika překladu reklamních textů na příkladu češtiny a chorvatštiny
Lucie Lahodná -
Text analysis, translation and commentary: promotional text
Sebastian BENEŠ -
Překlad francouzských reklamních a prezentačních textů do českého jazyka
Sandra VOTAVOVÁ -
Jazykové zvláštnosti v ruských a českých reklamních textech v oblasti kinematografie
Barbora CHOLEVOVÁ -
Strategie překladu reklamních textů se zaměřením na tiskové reklamy
Radka CHROMCOVÁ -
Překlad slovních hříček z anglického do českého jazyka v románu Dobrá znamení
Jana Novotná