Mgr. Petra-Susanne Schmauderová

Master's thesis

Werbeanzeige aus stilistischer und translatologischer Sicht. Dargestellt an den Werbetexten der Fluggesellschaft Eurowings

Advertisement from the point of view of stylistics and translation on the basis of adversiting texts of the airline company Eurowings
Abstract:
This diploma thesis is dedicated to advertising texts of the german airline company EUROWINGS. The work is divided into two parts, a theoretical and a practical part. In the theoretical part, the language of advertising is defined. The aim of this part is the clarification of the term banner advertisement and the description of the advertising strategies. The second part focuses on the stylistic elements …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá reklamními texty jedné německé letecké společnosti. Práce je členěna do dvou částí, na teoretickou a na praktickou. V rámci teoretické části je definován jazyk reklamy. Cílem této části je objasnění pojmu reklamní banner a popis reklamních strategií. Druhá část se věnuje stylistickým prostředkům z hlediska grafostylistického, lexikálního, morfologického, syntaktického …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 9. 2020
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
  • Reader: doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta