Tomáš Píhrt

Master's thesis

Optimizing Customer Lifetime Value in Retail Banking

Optimalizace Customer Lifetime Value v retailovém bankovnictví
Abstract:
Společnosti po celém světě utratí ročně miliardy dolarů za marketingové výdaje, aby udržely své postavení v konkurenčním prostředí. Zatímco se firmy soustředí na krátkodobě orientované metriky (např. obrat či zisk), nabízí zákazníkům produkty a služby, které plně neodrážejí jejich potřeby. Zákaznicky orientovaný model založený na principu Customer Lifetime Value v kombinaci s Markovským řetězcem je …more
Abstract:
Each year institutions spend billions of dollars on marketing incentives to stay competitive. Whilst focusing on short-term metrics e.g. profit or revenue, they promote products and services which do not completely fit customer’s needs. To measure the impact of marketing campaigns on customer loyalty and future behavior, a customer-centric model based on Customer Lifetime Value in combination with …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 1. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2018
  • Supervisor: Pavel Jašek
  • Reader: Ota Novotný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/72558