Komunikační schopnosti jedinců s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami – Bc. Marta Brhelová
Bc. Marta Brhelová
Diplomová práce
Komunikační schopnosti jedinců s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami
Communication skills of individuals with severe mental disabilities and multiple handicap
Anotace:
Diplomová práce s názvem „Komunikační schopnosti jedinců s těžkou mentální retardací a souběžným postižením více vadami“ analyzuje komunikační schopnosti takto postižených jedinců. Zabývá se otázkou, do jaké míry rozumí běžně užívaným pokynům a jaké metody AAK jsou u nich využívány. Teoretická část pojednává o mentálním a souběžném postižení více vadami, o komunikaci a nejčastěji se vyskytujících symptomatických …víceAbstract:
Dissertation titled „Communication skills of individuals with severe mental disabilities and multiple handicap“ analyzes communication skills with this type of handicap. Deal with question, the extent to which understant the means commonly used instruction and what metods of AAK they are used. Theoretical part deals with mental disability and multiple handicap, communication and the most common symptomatic …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rqvpr/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 5. 2013
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Komunikace osob se souběžným sluchovým a mentálním postižením v seniorském věku
Lenka Vašíčková