Úloha reklamy a jej niktoré etické problémy v podnikaní – Helena Majirošová
Helena Majirošová
Bachelor's thesis
Úloha reklamy a jej niktoré etické problémy v podnikaní
The role of advertisting and some of the ethical issues in business
Abstract:
The focus of the thesis is based on analyzing the role of advertising and some of the ethical issues. In the first chapter of this work includes theoretical knowledge relating to this issue. This chapter also includes facts that are closely related to advertising, they are: tasks, types, objectives and means of advertising. This chapter provides information on the history and development matters relating …viacAbstract:
Zameranie bakalárskej práce spočíva v analyzovaní úloh reklamy a niektorých jej etických problémov. V prvej kapitole tejto práce sú zahrnuté teoretické poznatky, ktoré sa týkajú tejto problematiky. Táto kapitola taktiež zahŕňa aj skutočnosti, ktoré sú úzko späté s reklamou, sú to: úlohy, druhy, ciele a prostriedky reklamy. Nasledujúca kapitola obsahuje informácie o historických a vývojových skutočnostiach …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.ambis.cz/th/tigly/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2014
- Vedúci: doc. PhDr. Andrej Sičák, PhD.
- Oponent: Ing. Zuzana Voľanská, PhD.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS, Bankovní institut vysoká škola SKBanking Institute/College of Banking
Banking Institute/College of Banking SKBachelor programme / odbor:
Banking / Legal Administration in Undertaking
Práce na příbuzné téma
-
Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic
Polina Gavrilova -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl -
Fast Food Billboard Advertising: Discourse Analysis
Veronika Schmidtová -
Coca-Cola Advertising: Discourse Analysis
Kristýna Kvizdová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Lucie Veselá -
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková