Rami Mohana

Bachelor's thesis

“The Impact of Vegan Labels on Consumer Behaviour”

„Vliv veganských etiket na spotřebitelské chování“
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vliv veganského označování na spotřebitelské chování v České republice. Primárním cílem je prozkoumat, jak označování veganských potravin ovlivňuje rozhodování a vnímání spotřebitelů při nákupu, zejména při identifikaci jakýchkoli potenciálních nevýhod, jako je snížená ochota platit za veganské produkty a potíže s jejich odlišením od neveganských produktů. …more
Abstract:
The purpose of this bachelor's thesis is to examine the impact of vegan labelling on consumer behaviour in the Czech Republic. The primary objective is to investigate how vegan food labelling influences consumer purchasing decisions and perceptions, particularly in identifying any potential drawbacks such as reduced willingness to pay for vegan products and difficulty distinguishing them from non-vegan …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2024
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Viktorie Šenkárčin

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92126