“The Impact of Vegan Labels on Consumer Behaviour” – Rami Mohana
Rami Mohana
Bachelor's thesis
“The Impact of Vegan Labels on Consumer Behaviour”
„Vliv veganských etiket na spotřebitelské chování“
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vliv veganského označování na spotřebitelské chování v České republice. Primárním cílem je prozkoumat, jak označování veganských potravin ovlivňuje rozhodování a vnímání spotřebitelů při nákupu, zejména při identifikaci jakýchkoli potenciálních nevýhod, jako je snížená ochota platit za veganské produkty a potíže s jejich odlišením od neveganských produktů. …moreAbstract:
The purpose of this bachelor's thesis is to examine the impact of vegan labelling on consumer behaviour in the Czech Republic. The primary objective is to investigate how vegan food labelling influences consumer purchasing decisions and perceptions, particularly in identifying any potential drawbacks such as reduced willingness to pay for vegan products and difficulty distinguishing them from non-vegan …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92126
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2024
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Viktorie Šenkárčin
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92126
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Povědomí českých spotřebitelů o kvalitativních značkách potravin a potravinářských výrobků
Kristýna Polcarová -
Návrh marketingové kampaně pro zvýšení povědomí o značce
Hanačíková Hanačíková -
Karcinom děložního hrdla a povědomí žen o jeho prevenci
Vendula Leignerová -
Měření povědomí o značce About you
Sandra Jaroňová -
Vliv médií na zvyšování povědomí o neziskových organizacích
Kristýna Šoborová