BcA. Dominik Lukács ZIZKA
Bakalářská práce
Modifikace prostoru
Space modification
Anotace:
Ve své bakalářské práci se zabývám prostorem, coby významným a často i výchozím prostředkem umělecké aktivity. Věnuji se vybraným autorům, kteří pracují s prostorem jako s nedílnou součástí svých uměleckých děl v galerijním i mimo galerijním prostředí. Prostor je hlavním tématem i v praktické části mé bakalářské práce. V té se zabývám prostorem nejen v jeho fyzické, koncepční a konstrukční rovině, …víceAbstract:
In my bachelor thesis I discuss space as an important and primary medium of artistic activity. I pay attention to chosen artists, who work with space as an integral part of their art. Whether placed in a gallery or non-gallery setting. The space is the main theme of the practical part of my bachelor thesis. I deal with space not only in its physical, conceptual and constructional plane but also in …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 5. 2011
Zveřejnit od: 1. 1. 2099
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2011
- Vedoucí: MgA. Jan Prošek
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ZIZKA, Dominik Lukács. Modifikace prostoru. Ústí nad Labem, 2011. bakalářská práce (BcA.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 27. 05. 2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designuUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Fakulta umění a designuBakalářský studijní program / obor:
Výtvarná umění / Fotografie a intermediální tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Kam (s)padá světlo? Mezi instalací a divadlem
Veronika Traburová -
Tvorba materiálů, světel a vizualizace interiéru v 3ds Max a Corona
Miroslav Potužník -
Světelná instalace - vnitřní a vnější vidění světla.
Charlota HÖLZELOVÁ -
Dialog světla a zvuku v performativním umění
Jan Tranta -
Světlo a kontrola
Judita Mejstříková -
L O O K I N G F O R - ČLOVĚK - VIZUÁLNÍ OTISK DOBY Člověk, osobnost, vliv, popularita, zobecnění.... Projekt Looking zaměřuji na analýzu, bádání a realizaci oděvů kolekce, která čistě vychází z krušnohorského prostředí a soustřeďuje se na jedince, krajinu a místo. Jsme součástí prostoru, jenž se stal za mnoho posledních let prázdným prostorem, který těžko hledá vlastní tvář a identitu. Prostor severních Čech je specifickým prostorem, jehož přítomnost je silně ovlivněna jeho minulostí. Destinace severních Čech byla v minulosti centrem textilního a oděvního průmyslu, většina továren byla zrušena a bohužel nepřežila novou dobu. Projekt Looking hledá v minulosti řemeslnou tvorbu, na kterou se pozapomnělo, a přístupy tisku na materiál desén. Tyto přístupy modernizuje, aktualizuje a s využitím současných technologií znovu objevuje a představuje veřejnosti. Smyslem je navázat na neznámé tradice, na prostor, který jsme získali a ke kterému hledáme stále cestu a cit.
Jan LÖBL -
Digitální prostor jako oblast experimentálního umění, která je ovlivněná kontinuálním a dynamickým technologickým rozvojem. Projekt na bázi výstavního prostoru a vztahu mezi konceptuálním uměním a vědou v 21. století.
Julis CIEŚLIK -
Smetí Intuitivní volba a postupná selekce, společností odmítnutých předmětů každodenní potřeby, které ztratily svou původní funkci. Cíl je posunout jej z kontextu odpadu do oblasti s estetickou hodnotou artefaktu. Sběr použitých věcí a jejich následnou úpravu můžeme považovat za typ tvůrčí činnosti s výsledným efektivním návratem předmětů do života. Proces sběru a následnou selekci hmatatelných objektů nepovažuji na počátku za články určité sbírky. Nicméně soubor nahromaděných předmětů vyňatých z běžného užívání, může později zístakat hodnotu stejným způsobem, jako sbírka a to proto, že jednotlivé kusy sice nic neznamenají, ale svůj význam nabývají teprve seskupením a utříděním v kolekci. Další vrstvou objektů je jejich minulost, předešlí vlastníci, uživatelé a jejich vztahy a prostředí. Každá jednotlivá věc je nositelem příběhů.
Eva NOVÁKOVÁ