Dialog a možnosti jeho rozvíjení u žáků 2. stupně základních škol – Gabriela URBÁNKOVÁ, DiS.
Gabriela URBÁNKOVÁ, DiS.
Bachelor's thesis
Dialog a možnosti jeho rozvíjení u žáků 2. stupně základních škol
Dialogue and possibilities of its development for pupils of the 2nd level of primary schools
Abstract:
Příslušná práce se zaměřuje na neodmyslitelnou součást dialogu a kladení otázek ve výuce na 2. stupni základních škol. V teoretické části práce je poukázáno na důležitost vedení žáků k dialogu a kladení otázek pro osobní rozvoj. Na základě vybrané literatury shrnuje základní teorii, principy a předpoklady dialogické výuky. V praktické části práce jsou analyzovány příklady z dosavadní praxe. Uvádí některé …moreAbstract:
The relevant work focuses on the inherent dialogue and questioning in the teaching of primary 2. The theoretical part of the thesis highlights the importance of leading pupils to dialogue and questioning for personal development. Based on selected literature, it summarizes the basic theory, principles and assumptions of dialogic teaching. In the practical part of the thesis, examples from current practice …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 22. 8. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
URBÁNKOVÁ, Gabriela. Dialog a možnosti jeho rozvíjení u žáků 2. stupně základních škol. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
Czech Language with Focus on Education / 3k-cj-ov