Využití výtvarných technik při výuce literárně-dramatického oboru – Bc. Romana Volgemutová
Bc. Romana Volgemutová
Master's thesis
Využití výtvarných technik při výuce literárně-dramatického oboru
Using Fine Arts Techniques while Teaching Drama and Literature
Abstract:
Diplomová práce Využití výtvarných technik při výuce literárně-dramatického oboru se soustřeďuje na možnosti propojení výtvarné a dramatické výchovy. Teoretická část vymezuje pojmy dramatické a výtvarné výchovy, jejich metody, techniky, hodnoty a cíle. Dále zkoumá výtvarné aktivity jako součást dramatické výchovy, jejich přínos pro žáky a společné fenomény dramatické a výtvarné výchovy. Ukazuje kde …moreAbstract:
The diploma thesis Using fine arts techniques while teaching drama and literature focuses on the possibility of linking art education and creative drama. The theoretical part of the thesis defines terms dramatic and art education, their methods, techniques, values and goals. As next, it examines the fine arts activities as a part of dramatic education, their contribution to pupils and common phenomena …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lhqh4/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Eva Dittingerová
- Reader: Mgr. Jan Špaček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Jana Hrdličková -
Drama and dramatization in foreign language teaching
Tereza Zahrádková -
Using Drama in English Language Teaching: the Advantages and Practical Use
Denisa Šantová -
Mezioborová spolupráce tanečního, literárně-dramatického a výtvarného oboru (Projekt Květuška a její zahrádka)
Martina Dobešová -
Podpora aplikace rámcově-vzdělávacího programu pro Základní umělecké školy, obor literárně-dramatický.
Jana ŠÁLKOVÁ -
Projektová štrukturalizácia festivalu NaNook- Amateur Arts Festival
Richard Malovaný -
Drama Education for Czech English Teachers in the 1990s
Leah Nancy Gaffen -
Strukturované drama při výuce vlastivědy
Iva FREIESLEBENOVÁ