Pavlína Steinbocková

Bachelor's thesis

Vnímání zero waste marketingu

Perception of Zero Waste marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje fenoménu zvaný Zero Waste z pohledu vnímání jeho použití jako marketingový nástroj. Cílem této práce je zmapovat povědomí o Zero Waste a jeho pravidlech. Dále také je za cíl zjistit faktory, které lid odrazují od tohoto lifestylu. Ve výzkumu byla použita metodika práce online skupinový rozhovor. Provedený rozhovor poskytuje nahlédnutí do respondentova osobního života …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the phenomenon called Zero Waste from the point of view of perceiving its use as a marketing tool. The aim of this work is to map the awareness of Zero Waste and its rules. Furthermore, the aim is to find out factors that discourage people from this lifestyle. The research used the methodology of online group interview.The interview provides an insight into the respondent …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Denis Drexler, Ph.D.
  • Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.