Ing. Marie Komárková

Bachelor's thesis

Politický marketing a nová média na příkladu prezidentské kampaně Baracka Obamy

Political Marketing and New Media Based on the Presidential Campaign of Barack Obama
Abstract:
Tato bakalářská práce ukazuje na příkladu prezidentské volební kampaně Baracka Obamy aktuálně uplatňované principy politického marketingu a potenciál nových médií pro využití v marketingu. Teoretická část práce přibližuje základní východiska politického marketingu a charakteristiky a vybrané představitele nových médií. Případová studie v praktické části práce přináší detailní pohled na zrealizovanou …more
Abstract:
Based on the example of the presidential election campaign of Barack Obama, the bachelor’s thesis demonstrates currently applied principles of political marketing as well as the potentials of new media to be used in marketing. In the theoretical part of the bachelor’s thesis a case study explains the fundamental bases and characteristics of political marketing and gives an idea about selected new media …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Ladislava Knihová, MBA
  • Reader: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní