Market Entry Strategy of the Global Corporations on the Markets of China – Ziye Zhao
Ziye Zhao
Master's thesis
Market Entry Strategy of the Global Corporations on the Markets of China
Market Entry Strategy of the Global Corporations on the Markets of China
Abstract:
S rychlým rozvojem sociální a ekonomické globalizace se stal proces světové ekonomické globalizace nevratným trendem. V procesu globalizace jsou nadnárodní společnosti nejdůležitějšími dopravci. Volba strategie vstupu na trh je však klíčovým tématem úspěchu nadnárodních společností. Vhodná strategie vstupu bude mít významný dopad na budoucí řízení a obchodní výkonnost podniků. Podniku to také přinese …moreAbstract:
With the rapid development of social and economic globalization, the process of world economic globalization has become an irreversible trend. In the process of globalization, multinational companies are the most important carriers. However, the choice of market entry strategy is a key issue for the success of multinational corporations. Appropriate entry strategy will have a significant impact on …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79763
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2020
- Supervisor: Mikuláš Pichanič
- Reader: Anna Staňková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79763
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Foreign Market Entry Strategies and Challenges that Enterprises May Face: Turkish Leather Manufacturer`s Entry Into the Czech Market
Mediha Dilara Aktaş -
"Market Entry Strategies The Case of Heper Lighting Entering the UK Market."
Doǧukan Aydin -
China Market Entry Strategies of EU SMEs
Zhongyi Yuan -
Strategie překonání bariér na vstupu v odvětví telekomunikací
Andrea Rabiencná -
Vliv Brexitu na vstup vybraného podniku na britský trh
Adam Babják -
Konkurenční výhoda českého podniku jako součást marketingové strategie při vstupu firmy na zahraniční trh
Tetiana Remezovska -
Bariéry vstupu na trh v automobilovém průmyslu v Evropské unii a Číně
Jaroslav Matoušek -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis