Vladyslav Mohylat

Bachelor's thesis

Návrh strategie vstupu ukrajinské oděvní firmy Yözh na unijní trh

Proposal for an entry strategy for the Ukrainian garment company Yözh into the EU market
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vybrat pro ukrajinskou firmu Yözh trh pro její zahraniční expanzi a doporučit pro ni vhodnou formu vstupu. Teoretická část zahrnuje rešerši literatury, která obsahuje přehled strategií vstupu MSP na zahraniční trhy, analýzu problémů ukrajinských firem při vstupu na trh EU a popis současného stavu textilního průmyslu, e-commerce a analýzu firem v krizových situacích. Praktická …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to select a market for the Ukrainian company Yözh for its foreign expansion and to recommend a suitable mode of entry. The theoretical part includes a literature review of SME entry strategies into foreign markets, an analysis of the problems Ukrainian firms face when entering the EU market, and a description of the current state of the textile industry, e-commerce …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2024
  • Supervisor: Vít Hinčica
  • Reader: Iveta Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92150