Vývoj a zavedení nové pivní značky Pardál na lokální trh – Bc. Jana Česánková
Bc. Jana Česánková
Master's thesis
Vývoj a zavedení nové pivní značky Pardál na lokální trh
The development and introduction of new beer brand Pardál to the local market
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje vznik nové pivní značky Pardál pro nižší a střední cenový segment a její zavedení na regionální, jihočeský trh. První část se zaměřuje na teoretické poznatky z oblasti marketingového plánování, segmentace cílové skupiny a tržního umístění produktu. Zároveň analyzuje vývoj značky, definici nástrojů komunikačního mixu a vyhodnocení úspěšnosti zavedení nového produktu. V …moreAbstract:
This thesis analyzes the development of a new beer brand Pardál, for the low-to-middle price point segment, as well as its implementation in the regional, South Bohemian market. The first section of the thesis focuses on the theoretical knowledge of marketing planning, segmentation of the target group and product placement. Additionally, it examines the brand development, defines various communication …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/v0xea/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: JUDr. Petr Majerik
- Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Export firmy Budějovický Budvar za koronavirové krize v roce 2020
Oliver Pánek -
Finanční analýza podniku Budějovický Budvar, n.p.
Mariya Kamysheva -
Ocenění podniku Budějovický Budvar, n.p.
David Vencl -
Strategická analýza společnosti Budějovický Budvar, národní podnik
Ivan Buchelnikov -
Porovnání vnímání značek světlého ležáku Pilsner Urquell a Budějovický Budvar
Michal Šálený -
Business Valuation - Budweiser Budvar, National Corporation
Václav Holeček -
Průzkum trhu zaměřený na kvalitu piva firmy Budějovický BUDVAR
Lenka Natálie Ryšavá -
Ocenění podniku Budějovický Budvar, n.p.
Růžena Nedvědová