Petra Březinová

Master's thesis

Strategie vstupu společnosti Centropen, a.s. na čínský trh

Strategy of input of Centropen Company on Chinese market
Abstract:
S růstem společnosti Centropen se začíná tuzemský trh nasycovat, a proto je společnost nucena zvážit expanzi na zahraniční trhy. Úspěšnost celé expanzní akce často závisí na důkladném zanalyzování cílového trhu. Diplomová práce se zaměřuje na analýzu čínského trhu prostřednictvím 4C analýzy, jež zkoumá 4 oblasti, a to zákazníky, náklady, národní specifika a konkurenci. 4C analýza poskytuje odpovědi …more
Abstract:
The company Centropen should consider expansion into foreign markets due to domestic market saturation. Successful foreign market penetration is not possible without deep analysis of target country. The goal of this thesis is to formulate entry strategy based on 4C analysis that includes Competition, Country, Cost and Customers perspectives at the Chinese market. This analysis help answering two research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 8. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2017
  • Supervisor: Stanislav Tripes
  • Reader: Jiří Dvořák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/68811