Utajování informací a manipulace s divákem ve filmech Oriola Paula – Kateřina Musilová
Kateřina Musilová
Diplomová práce
Utajování informací a manipulace s divákem ve filmech Oriola Paula
Suppression of Information and Audience Manipulation in Oriol Paulo's Films
Anotace:
Tato práce se zabývá výstavbou jednotlivých vodítek ve filmech španělského scenáristy a režiséra v jedné osobě Oriola Paula, konkrétně výstavbou vodítek v jeho dvou celovečerních filmech El cuerpo a Contratiempo. Diplomová práce nejprve vyjmenovává prvky charakteristické pro výstavbu thrilleru; tvorbu antagonisty, protagonisty, a nakonec i thrillerové struktury založené na pěti větách podle Jamese …víceAbstract:
This thesis deals with the construction of individual guidelines in films of Spanish screenwriter and director in one person Oriol Paulo, especially guidelines construction in his two feature films El Cuerpo and Contratiempo. At first, master’s thesis names elements characteristic for a thriller construction; creation of an antagonist, a protagonist, and finally thriller structure based on five movements …víceKlíčová slova
puzzle filmKlíčová slova
španělská kinematografieKlíčová slova
filmoví scenáristéKlíčová slova
thriller (film)Klíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmoví režiséři
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 5. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14794
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 6. 2021
- Vedoucí: Marek VAJCHR
- Oponent: David Semler
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 7. 8. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros