Tvorba metodické příručky pro výuku vybraných kapitol genetiky na gymnáziích – Bc. Petra Stuchlíková
Bc. Petra Stuchlíková
Master's thesis
Tvorba metodické příručky pro výuku vybraných kapitol genetiky na gymnáziích
Development of methodological handbook for instruction of selected chapters from genetics at secondary schools
Anotácia:
Tato práce je zaměřena na tvorbu metodické příručky určené k výuce genetiky pro začínající i zkušené pedagogy středních i základních škol, především však gymnázií. Práce nevychází pouze z jedné učebnice, jako tomu zpravidla u metodických příruček bývá, nýbrž byla vypracována na základě několika různých učebnic biologie určených pro střední školy, což z ní činí příručku zcela univerzální, kterou je …viacAbstract:
This work is focused on creating methodical manuals designed to teach genetics for new and experienced teachers of secondary and primary schools, especially secondary schools. The work is not only based on a textbook, as in the case of methodical manuals is usually, but comes from several different biology textbooks for schools. It is quite universal application and can be used in any situation and …viacKľúčové slová
Didaktické zásady didaktické metody didaktické prostředky časově-tematický plán tematický celek vývoj genetiky J. G. Mendel dědičnost proměnlivost rozmnožování nukleové kyseliny DNA RNA genetický kód kodon přenos genetické informace replikace transkripce translace geny chromozomy operon buněčný cyklus mitóza meióza haploidní diploidní genotyp fenotyp genom Mendelovy zákony dominance recesivita vazba genů znaky vázané na pohlaví populace genofond mutace Downův syndrom. Didactic principles teaching methods teaching materials time-thematic plan thematic whole the development of genetics JG Mendel heredity variation reproduction nucleic acids genetic code codon genetic information transfer replication transcription translation genes chromosomes cell cycle mitosis meiosis haploid diploid genotype phenotype genome Mendelian inheritance recessive gene linkage sex-related characteristics population gene pool mutation Down syndrome.
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lytjt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2012
- Vedúci: RNDr. Pavel Lízal, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceMaster programme / odbor:
Chemistry / Upper Secondary School Teacher Training in Biology
Práce na příbuzné téma
-
Didaktické hry ve třídě, kde se vzdělává žák s Downovým syndromem
Martina Kolmanová -
Didaktické hry a cvičení v edukaci žáka s Downovým syndromem a jejich efektivita vzhledem ke vzdělávacím oblastem RVP ZŠS
Radka Lišková -
Leaders, Followers and the Role of Policy Transfer. Implementation of the Sustainable Development Goals at the Dutch local level
Diederick Aarnoudse -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Populations of service trees (Sorbus domestica L.) in Central Europe and their characteristics
Zdeněk ŠPÍŠEK