Povinná tělesná výchova z pohledu učitele a žáka – Bc. Lukáš Hoza
Bc. Lukáš Hoza
Master's thesis
Povinná tělesná výchova z pohledu učitele a žáka
Compulsory physical education from the perspective of teacher and pupil
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá pohledem učitele a žáka na povinnou tělesnou výchovu. Práce zjišťuje vztah mezi učiteli a žáky a vztah žáků k povinné tělesné výchově. Práce se zaměřuje na náplň a pestrost hodin a také na oblíbenost jednotlivých pohybových aktivit v rámci výuky.Abstract:
The objective of this thesis is to analyze the attitude of teachers and pupils toward to compulsory physical education. The thesis discovers the relationship between teachers and pupils in relation to compulsory physical education. The thesis is focused on the content and diversity of lectures as well as on the popularity of various physical activities.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/odgpg/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2016
- Supervisor: PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studiíMasaryk University
Faculty of Sports StudiesMaster programme / field:
Physical Education and Sport / Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education
Theses on a related topic
-
Identifikace problémů začínajícího učitele tělesné výchovy u absolventů katedry tělesné výchovy a sportu v Ústí nad Labem
Andrea LÍSKOVÁ -
Reflexe a sebereflexe učitelů tělesné výchovy
Ondřej Černý -
Attitudes of Physical Education Teachers and Grammar Teachers Toward Teaching Students with Physical Disabilities in General Physical Education in the Czech Republic
Petra NOVÁKOVÁ -
Interdisciplinary Relations - Teaching Physical Education in English using CLIL Methodology
Lenka Gazurová -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová