Spotřebitelské chování a postoje ve vztahu k nákupu hudebních nosičů a digitální hudby – Tomáš Nevídal
Tomáš Nevídal
Master's thesis
Spotřebitelské chování a postoje ve vztahu k nákupu hudebních nosičů a digitální hudby
Consumer Behaviour and Attitudes when Purchasing Phyiscal Music Formats and Online Music
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zmapovat nákupní preference a postoje generace mileniálů ve vztahu k nákupu hudebních děl. V teoretické části práce dochází k vymezení témat, jako jsou spotřebitelské chování, marketing či hudební průmysl. Pro literární rešerši bylo využito odborné literatury a relevantních internetových zdrojů jak v českém, tak anglickém jazyce. V praktické části práce je proveden vlastní …moreAbstract:
This master thesis is focused on preferences and purchasing behaviour while shopping for music of the generation of millennials. In theoretical part, there is an introduction to topics such as marketing, consumer behaviour and music industry. For this part of the thesis were both Czech and International literature used. In the second part of the thesis quantitative survey is conducted. The obtained …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Daniela Šálková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NEVÍDAL, Tomáš. \textit{Spotřebitelské chování a postoje ve vztahu k nákupu hudebních nosičů a digitální hudby}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2018. Available from: https://theses.cz/id/yx1hms/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Music in the Time of COVID-19 - Consumer Behavior of the User of Streaming Services
Otakar Kšír -
Hudební streamovací služby v roli hrozby pro budoucí vývoj rádií v České republice
Veronika Vávrová -
Marketingová strategie hudební streamovací služby Apple Music
Tereza Pluhařová -
Zhodnocení potenciálu českého trhu pro vstup nové hudební streamovací služby
Martin Luňáček -
Analýza nikdy nepřehrané hudby na streamovací platformě Spotify z hlediska hudebních žánrů
Eva Klimendová -
Marketingová a komunikační strategie pro streamovací službu Spotify
Radim Petlach -
Vliv on-demand streamovacích služeb na hudební průmysl a pirátství
Lukáš Puška -
Impact of the digital content marketing in music industry on customer satisfaction
Platon Gushchin
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights