Mgr. Bc. Petra Hodorovská, MBA
Master's thesis
Stratégia rozvoja podniku
Strategie rozvoje podniku
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navržení a zhodnocení strategie rozvoje podniku formou expanze na zahraniční trh, konkrétně vybudováním nového aquaparku v Rakousku. Teoretická část představuje soubor nasbíraných poznatků o strategickém řízení a plánování, rozpracovává možnosti využití jednotlivých analýz a forem expanze na zahraniční trh. Analytická část zhodnocuje dosavadní fungování firmy na domácím …moreAbstract:
The aim of this thesis is to design and evaluate the development strategy of the company in the form of expansion to foreign markets, specifically by building a new water park in Austria. The theoretical part presents a set of accumulated knowledge about strategic management, develops the possibilities of using individual analyzes and forms of expansion into foreign markets. The analytical part evaluates …moreAbstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je navrhnutie a zhodnotenie stratégie rozvoja podniku formou expanzie na zahraničný trh, konkrétne vybudovaním nového aquaparku v Rakúsku. Teoretická časť predstavuje súbor nazbieraných poznatkov o strategickom riadení a plánovaní, rozpracováva možnosti využitia jednotlivých analýz a foriem expanzie na zahraničný trh. Analytická časť zhodnocuje doterajšie fungovanie firmy …moreKeywords
strategický management strategické myslení strategické plánování analýza podniku expanze podniku do zahraničí rozvoj firmy analýza trhu cestovní ruch
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jiří Koleňák, Ph.D. MBA LL.M.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityMaster programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Možnosti rozšiřování hotelových sítí do zahraničí
Michal Marek -
Komplexní analýza externího prostředí ve fázi expanze podniku do zahraničí
Tomáš Hoskovec -
Zhodnocení prodejního procesu klíčových výrobků do zahraničí u vybraného podniku
Lucie Ježková -
Analýza kultúrneho prostredia a strategické plánovanie rozvoja kultúry v meste Zvolen
Michaela Krchová -
Identification and Management of Positive/ Negative Factors Influencing the Implementation of a Business Strategic Plan
Rustam Sabitov -
Strategické plánování ve správním obvodu ORP Kladno
Nicol Šlamborová -
Strategické myslenie ako faktor úspechu podniku v konkurenčnom prostredí
Petra Križanová