Kristýna RYŠKOVÁ

Master's thesis

Čtení s porozuměním u žáků 5. ročníku ZŠ

The reading comprehension of pupils of the fifth year of elementary school
Abstract:
Diplomová práce s názvem Čtení s porozuměním u žáků 5. ročníků ZŠ se zabývá vlivem zvolené výukové metody čtení na kvalitu čtení a porozumění čtenému textu v 5. ročníku ZŠ. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy spojené se zvolenou problematikou, jako jsou například čtenářská gramotnost, čtení s porozuměním, či počáteční čtenářská gramotnost. Věnuje se také představením nejčastěji užívaných metod výuky …more
Abstract:
This thesis "Reading comprehension in 5th grades of elementary schools" is focused on the connection between the influence of the reading method and the quality of reading and reading comprehension in the 5th grade of elementary school. The theoretical part defines the key concepts associated with the issue, such as reading literacy, reading comprehension, or initial reading literacy. It also presents …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 5. 2019
  • Supervisor: doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RYŠKOVÁ, Kristýna. Čtení s porozuměním u žáků 5. ročníku ZŠ. Ostrava, 2019. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta