Zaměření na plynulost v online interakci při hodinách angličtiny: Jak učitelé iniciují a udržují výměny? – Bc. Kamila Hüblová
Bc. Kamila Hüblová
Master's thesis
Zaměření na plynulost v online interakci při hodinách angličtiny: Jak učitelé iniciují a udržují výměny?
Focus on fluency in online interaction in EFL classes: How do teachers initiate and maintain exchanges?
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá způsoby, jakými učitelé iniciují sekvence zaměřené na komunikaci mluvčích v synchronní výuce angličtiny jako cizího jazyka, probíhající prostřednictvím videohovoru skrze komunikační platformy. Cílem této práce je analyzovat postupy a praktiky, jež učitelé používají, a způsoby, jimiž na ně žáci reagují. Teoretická část se zabývá povahou institucionálního dialogu …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the ways in which teachers initiate exchanges with their learners in meaning-and-fluency contexts during synchronous online EFL lessons in Czechia. The aim of this research is to uncover what practices teachers use in a virtual classroom environment and how the learners respond to them. The theoretical part of the thesis describes the basic features of both institutional …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ob73a/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 6. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HÜBLOVÁ, Kamila. \textit{Zaměření na plynulost v online interakci při hodinách angličtiny: Jak učitelé iniciují a udržují výměny?}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/yxovrr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Teacher's management of participation in the online EFL classroom
Aneta Trhanová -
Střídání mluvčích v online výuce angličtiny při zaměření mluvčích na význam a komunikaci
Ludmila Špačková -
Classroom Climate and Its Impact on Student Interaction in an English Class
Renata Schmidtová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová