Bc. Kamila Hüblová

Master's thesis

Zaměření na plynulost v online interakci při hodinách angličtiny: Jak učitelé iniciují a udržují výměny?

Focus on fluency in online interaction in EFL classes: How do teachers initiate and maintain exchanges?
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá způsoby, jakými učitelé iniciují sekvence zaměřené na komunikaci mluvčích v synchronní výuce angličtiny jako cizího jazyka, probíhající prostřednictvím videohovoru skrze komunikační platformy. Cílem této práce je analyzovat postupy a praktiky, jež učitelé používají, a způsoby, jimiž na ně žáci reagují. Teoretická část se zabývá povahou institucionálního dialogu …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the ways in which teachers initiate exchanges with their learners in meaning-and-fluency contexts during synchronous online EFL lessons in Czechia. The aim of this research is to uncover what practices teachers use in a virtual classroom environment and how the learners respond to them. The theoretical part of the thesis describes the basic features of both institutional …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
  • Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta