Zaměření na plynulost v online interakci při hodinách angličtiny: Jak učitelé iniciují a udržují výměny? – Bc. Kamila Hüblová
Bc. Kamila Hüblová
Master's thesis
Zaměření na plynulost v online interakci při hodinách angličtiny: Jak učitelé iniciují a udržují výměny?
Focus on fluency in online interaction in EFL classes: How do teachers initiate and maintain exchanges?
Anotácia:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá způsoby, jakými učitelé iniciují sekvence zaměřené na komunikaci mluvčích v synchronní výuce angličtiny jako cizího jazyka, probíhající prostřednictvím videohovoru skrze komunikační platformy. Cílem této práce je analyzovat postupy a praktiky, jež učitelé používají, a způsoby, jimiž na ně žáci reagují. Teoretická část se zabývá povahou institucionálního dialogu …viacAbstract:
This diploma thesis deals with the ways in which teachers initiate exchanges with their learners in meaning-and-fluency contexts during synchronous online EFL lessons in Czechia. The aim of this research is to uncover what practices teachers use in a virtual classroom environment and how the learners respond to them. The theoretical part of the thesis describes the basic features of both institutional …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ob73a/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 6. 2021
- Vedúci: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HÜBLOVÁ, Kamila. \textit{Zaměření na plynulost v online interakci při hodinách angličtiny: Jak učitelé iniciují a udržují výměny?}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/yxovrr/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Teacher's management of participation in the online EFL classroom
Aneta Trhanová -
Střídání mluvčích v online výuce angličtiny při zaměření mluvčích na význam a komunikaci
Ludmila Špačková -
Classroom Climate and Its Impact on Student Interaction in an English Class
Renata Schmidtová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová