Procesy sociální diferenciace v základním školství – Nikola INDROVÁ
Nikola INDROVÁ
Bakalářská práce
Procesy sociální diferenciace v základním školství
The Processes of social differentiation in elementary schooling system
Anotace:
Hlavním tématem práce je výzkum procesů sociální diferenciace v základním školství, který vychází z teorie Pierra Bourdieuho tzv. Maxwellova démona. Práce rozebírá jak právní úpravy vzdělávání v ČR, především pak definici kategorie sociálního znevýhodnění. Tak následně konkrétní projevy těchto legislativních úprav v praxi, pomocí případové studie Základní školy a Mateřské školy Janov v městě Litvínov …víceAbstract:
The main objective of this report is to describe the processes of social differentiation within the running of primary school using the theory of Pierre Bourdieu´s Maxwell´s demon and the actual legislature of the Czech republic. For the processes of social differentiation are mainly the result of laws governing the process of education, as stipulated in the Schools Act. Particularly this report is …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2011
Identifikátor:
33724
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 5. 2011
- Vedoucí: PhDr. Michal Tošner, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
INDROVÁ, Nikola. Procesy sociální diferenciace v základním školství. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 26. 04. 2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Antropologie / Sociální a kulturní antropologie
Práce na příbuzné téma
-
Zkoumání faktorů definujících sociální znevýhodnění a jejich využitelnost při tvorbě podkladů pro diagnostiku
Klára OLŠOVSKÁ -
Sociální znevýhodnění jako bariéra ve vzdělávání na českých základních školách
Tereza Hrušková -
Sociální znevýhodnění ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol na Teplicku
Aneta ŘEZNÍČKOVÁ -
Sociální znevýhodnění obyvatel měst původem z vesnic
Josef Švec -
Sociální podnikání jako nástroj sociální ekonomie
Soňa Kantorová -
Vývoj přístupu k sociální exkluzi z pohledu publikací určených pro sociální práci
Eva SEVELKOVÁ -
Sociální fobie jako závažný lidský a sociální problém
Petra Kolínská -
Princip individualizace a diferenciace ve vybraných strategických a programových dokumentech České republiky
Michaela Bařinová