Aplikace fenoménu Fear of missing out na spotřebitele generační skupiny Z v digitálním marketingu – Markéta Chytilová
Markéta Chytilová
Bachelor's thesis
Aplikace fenoménu Fear of missing out na spotřebitele generační skupiny Z v digitálním marketingu
Application of the Fear of missing out phenomenon on Generation Z consumers in digital marketing
Abstract:
Práce se zabývá současným fenoménem „Fear of missing out“ (FOMO) s cílem posoudit jeho vliv na spotřebitele generace Z v kontextu s digitálním marketingem. Pomocí osmi hloubkových rozhovorů s představiteli generace Z užívajících sociální sítě a nakupujících on-line alespoň jednou za dva týdny byla sebrána primární data, která potvrdila, že FOMO hraje významnou roli v jejich nákupním rozhodovacím procesu …moreAbstract:
The thesis examines the current phenomenon of "Fear of missing out" (FOMO) to evaluate its impact on Generation Z consumers in the context of digital marketing. Using eight in-depth interviews with Generation Z social media users that shop online at least once every two weeks, primary data were collected to confirm that FOMO plays a significant role in their purchase decision-making process. Despite …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Ondřej Novák
- Reader: Libor Pavera, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHYTILOVÁ, Markéta. \textit{Aplikace fenoménu Fear of missing out na spotřebitele generační skupiny Z~v~digitálním marketingu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2023. Available from: https://theses.cz/id/yysdmt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Online Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Exploring the Impact of Fear of Missing Out (FOMO) on Generation Z's Luxury Purchasing Intentions: Analysis of Critical Design Elements Triggering FOMO
Štěpánka Havlová -
Vybrané dílčí charakteristiky neuroticismu, extraverze a jiné prediktory Fear of Missing Out
Kristýna HONZÍČKOVÁ -
Hotel and Gastronomy Digital Marketing and Social Media Strategies
Begaim Saidyldaeva -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Digitální marketing: případová studie užití digitálních technologií v marketingu vybrané firmy
Kateřina Fantová -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
The Impact of Digital Marketing on E-commerce Development of Fashion Retailer Groups: The case of Dior, Prada and LVMH
Anna Nefodova -
Digital marketing trends in food and beverage industry
Ulviyya Movla-zada
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
IS4u, I.
19/4/2023