Aplikace marketingu v činnosti politických stran a osobností - efekt trumpismu v politickém marketingu – Veronika Tlamsová
Veronika Tlamsová
Master's thesis
Aplikace marketingu v činnosti politických stran a osobností - efekt trumpismu v politickém marketingu
Application of marketing in the actions of political parties and personalities – the effect of Trumpism in political marketing
Abstract:
Diplomová práce zkoumá efekt trumpismu v politickém marketingu. Tento efekt je nejprve zkoumán na politické kampani Donalda Trumpa v prezidentských volbách ve Spojených státech v letech 2016 a 2020. Poté je výzkum soustředěn na kampaně tří vybraných politických stran do Evropského parlamentu v roce 2019. Těmito stranami jsou – Fidesz (Maďarsko), Reform UK (Velká Británie) a SPD (Česká republika). Cílem …moreAbstract:
This master’s thesis examines the effect of Trumpism in political marketing. This effect is first examined on the US presidential elections’ campaign of Donald Trump in 2016 and 2020. Then the research focuses on the campaigns of three selected political parties for the election into the European Parliament in 2019. Those policitical parties are – Fidesz (Hungary), Reform UK (Great Britain) and SPD …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84784
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2021
- Supervisor: Jana Boučková
- Reader: Jitka Černá
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TLAMSOVÁ, Veronika. \textit{Aplikace marketingu v činnosti politických stran a osobností - efekt trumpismu v politickém marketingu}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2021. Available from: https://theses.cz/id/yziyj9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84784
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky
Petra Šantorová -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo -
Politický marketing
Lukáš Jíra -
Does Truth Even Matter? The Analysis of Impact of American Partisanship and Misinformation in Donald Trump’s Social Media during the Presidential Campaign of 2020 on the Elections` Outcomes.
Nelli Zhakhian