Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language – Mgr. Veronika Tobolová
Mgr. Veronika Tobolová
Diplomová práce
Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language
Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language
Anotace:
Tato diplomová práce nesoucí název ‘Motivace městských a venkovských žáků druhého stupně ZŠ k učení se anglickému jazyku’ se zabývá motivací městských a venkovských studentů k učení se angličtině jako cizímu jazyku. Cílem této práce je přezkoumat žákovskou motivaci a analyzovat shody a rozdíly v motivaci mezi žáky žijícími ve městě a těmi, kteří žijí na venkově. Práce je koncipována jako případová …víceAbstract:
This diploma thesis entitled ‘Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language’ deals with motivation of urban and country students to learn English as a foreign language. The aim of the thesis is to examine pupils’ motivation and analyse concordances and differences in motivation between the pupils living in the city and those living in the country. The thesis …víceKeywords
motivace vnitřní motivace vnější motivace integrativní motivace instrumentální motivace behaviorální pohled kognitivní pohled konstruktivistický pohled motivační faktory angličtina jako cizí jazyk městská škola vesnická škola město venkov vesnice lokace případová studie. motivation intrinsic motivation extrinsic motivation integrative motivation instrumental motivation behaviouristic perspective cognitive perspective constructivist perspective motivational factors English as a foreign language urban school country school city country village location case study.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wmgp9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2021
- Vedoucí: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Gabriela Oaklandová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
Information Communication Technologies in Teaching English as a Foreign Language: Teacher Perspective
Dev Raj Paneru -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková