Karina Drebezgina

Master's thesis

The Decoy Effect in Airfare Choice

Návnadový Efekt při Výběru Letenky
Abstract:
V současné době se behaviorální ekonomie a její teorie stávají nesmírně populárními. Metody navržené tímto proudem jsou přijímány mnoha společnostmi, pokud jde o uplatňování znalostí o zákaznících a jejich preferencích k předvídání jejich činnosti a chování. Jedním z nejznámějších jevů je efekt návnady (decoy effect), který zvažuje výstavbu dominantní možnosti ve volbě, která by posunula preference …more
Abstract:
Nowadays, behavioural economics and its theories become extremely popular. Methods proposed by this stream are being adopted by many companies in regards to apply knowledge about customers and their preferences to predict their actions and behaviour. One of the most well-known phenomena is the decoy effect that considers construction of dominated option in the choice set that would shift customer preferences …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Marcel Ševela, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta