Karina Drebezgina
Master's thesis
The Decoy Effect in Airfare Choice
Návnadový Efekt při Výběru Letenky
Abstract:
V současné době se behaviorální ekonomie a její teorie stávají nesmírně populárními. Metody navržené tímto proudem jsou přijímány mnoha společnostmi, pokud jde o uplatňování znalostí o zákaznících a jejich preferencích k předvídání jejich činnosti a chování. Jedním z nejznámějších jevů je efekt návnady (decoy effect), který zvažuje výstavbu dominantní možnosti ve volbě, která by posunula preference …moreAbstract:
Nowadays, behavioural economics and its theories become extremely popular. Methods proposed by this stream are being adopted by many companies in regards to apply knowledge about customers and their preferences to predict their actions and behaviour. One of the most well-known phenomena is the decoy effect that considers construction of dominated option in the choice set that would shift customer preferences …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Marcel Ševela, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field / specializace:
Economics and Management / Business Economics and Management / European Studies
Theses on a related topic
-
Mikro-behaviorální finance: efekt asymetrické dominance v rámci individuálního investičního rozhodování
Lucia Kamasová -
Vliv osobnosti na efekt asymetricky dominovaných alternativ na rozhodování
Michal Ďuriník -
Mikro-behaviorální finance: efekt asymetrické dominance v rámci individuálního investičního rozhodování
Lucia Kamasová -
Aplikace behaviorální ekonomie do managementu
Jana Ilavská -
Aplikace behaviorální ekonomie v právním myšlení
Julie Habartová -
Aplikace behaviorální ekonomie v právním myšlení
Jan Mega -
Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie
Kateřina Písaříková -
Aplikace behaviorální ekonomie v oblasti marketingu
Lucie Konečná