Nová žena v nových médiách – Bc. Viktória Krčmáriková
Bc. Viktória Krčmáriková
Master's thesis
Nová žena v nových médiách
New woman in new media
Abstract:
The term "new woman" was first used by writer Sarah Grand to refer to independent women who want change. As part of this master's thesis, we will deal with the phe-nomenon of the new woman in the field of new media. We will observe the variability of this phenomenon in relation to the past but also describe the new woman of today. We want to define it based on specific illustrative cases from the environment …viacAbstract:
Termín „nová žena“ použila po prvýkrát spisovateľka Sarah Grand na označe-nie nezávislých žien túžiacich po zmene. V rámci tejto magisterskej diplomo-vej práce sa budeme zaoberať fenoménom novej ženy v oblasti nových médií. Budeme sledovať premenlivosť tohto fenoménu vo vzťahu k minulosti ale rovnako aj popisovať novú ženu dneška. Vymedziť a definovať ju chceme na základe konkrétnych ilustračných prípadoch …viacKľúčové slová
žena nová žena nové média sociálne siete new woman new media image of a woman social media
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qgdu8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2022
- Vedúci: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Pavlína Míčová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Práce na příbuzné téma
-
Renegotiating the image of a city in the context of the European Capitals of Culture: A focus on Marseille-Provence 2013 and Pilsen 2015
Richard BLAIS -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Opera Houses Online: Marketing Sophisticated Art in the Age of Big Data and Social Media
Elena Khokhlova -
“The role of social media in promoting the political participation: The Kyrgyzstan experience”
Zhibek Abysheva -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev