Jan Zipser

Master's thesis

Politický marketing krajských voleb 2016

Political marketing of regional elections in 2016
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá politickým marketingem a jeho uplatněním ve volbách do krajských zastupitelstev v roce 2016. Cílem diplomové práce bylo analyzovat volební kampaně politických stran a hnutí z hlediska politického marketingu a teorie voleb druhého řádu. Na otázky a hypotézy spojené s tématem politického marketingu a volebních programů práce odpovídá, že volební programy odpovídaly …more
Abstract:
Presented master´s thesis deals with the topic of political marketing and its application during the regional elections in 2016. The objective of master´s thesis was to analyse election campaigns of political parties and movements on the basis of political marketing and second order elections theory. In most cases election programmes emphasised local topics and were different among each other. At the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 2. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2020
  • Supervisor: Vladimíra Dvořáková
  • Reader: Jan Švec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/81244