Mgr. Daniela Bednaříková

Master's thesis

Online erstellte Quiz als Mittel der formativen Evaluation und ihre Nutzung im DaF-Unterricht

Online quiz assignments as a mean of formative evaluation and their use in GFL lessons
Abstract:
This master thesis deals with the topic of formative assessment, namely its use in a specific exercise approach, which was carried out with 92 pupils from seventh 7th to 9th grade from September 2020 to February 2021 as part of the German lessons and was preceded in the spring of 2020 by a pilot project with a group of 20 pupils. In this exercise approach, students were given quiz tasks from the Google …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem formativního hodnocení, a to jeho použití v konkrétním učebním postupu, který byl uskutečněn se 92 žáky a žákyněmi 7.-9. třídy základní školy od září 2020 do února 2021 v rámci výuky němčiny a jemuž předcházel na jaře 2020 pilotní projekt se skupinou 20 žáků. V tomto cvičebním postupu byly žákům zadávány úkoly s kvízem s platformě Google Classroom. Vedle povinného …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2021
  • Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta