Online erstellte Quiz als Mittel der formativen Evaluation und ihre Nutzung im DaF-Unterricht – Mgr. Daniela Bednaříková
Mgr. Daniela Bednaříková
Master's thesis
Online erstellte Quiz als Mittel der formativen Evaluation und ihre Nutzung im DaF-Unterricht
Online quiz assignments as a mean of formative evaluation and their use in GFL lessons
Abstract:
This master thesis deals with the topic of formative assessment, namely its use in a specific exercise approach, which was carried out with 92 pupils from seventh 7th to 9th grade from September 2020 to February 2021 as part of the German lessons and was preceded in the spring of 2020 by a pilot project with a group of 20 pupils. In this exercise approach, students were given quiz tasks from the Google …viacAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem formativního hodnocení, a to jeho použití v konkrétním učebním postupu, který byl uskutečněn se 92 žáky a žákyněmi 7.-9. třídy základní školy od září 2020 do února 2021 v rámci výuky němčiny a jemuž předcházel na jaře 2020 pilotní projekt se skupinou 20 žáků. V tomto cvičebním postupu byly žákům zadávány úkoly s kvízem s platformě Google Classroom. Vedle povinného …viac
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rst4y/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2021
- Vedúci: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BEDNAŘÍKOVÁ, Daniela. \textit{Online erstellte Quiz als Mittel der formativen Evaluation und ihre Nutzung im DaF-Unterricht}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Education. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/z3ls6b/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School Teacher Training in German Language / Lower Secondary School Teacher Training in German Language
Práce na příbuzné téma
-
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ -
Formativní a sumativní hodnocení ve vztahu ke školnímu klimatu
Ján Štefančík -
Formy hodnocení uplatňované na 1. stupni ZŠ s akcentem na formativní hodnocení
Kateřina Krejčířová -
Formativní hodnocení žáků 2. stupně v hodinách anglického jazyka
Marie Horáková -
Využití formativního hodnocení na prvním stupni ZŠ
Hana Zatloukalová -
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Lucie Novotná -
Investigating English language teachers’ language assessment literacy and conceptions of assessment in Mozambique.
Felizardo Armando Muianga -
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Martina Dočekalová