Možnosti profesní přípravy osob se zrakovým postižením v Praze – Michaela Novotná
Michaela Novotná
závěrečná práce studenta vyššího odborného studia
Možnosti profesní přípravy osob se zrakovým postižením v Praze
Anotace:
Lide se zrakovym postizenim patri k nejohrozenejsí skupine zdravotne postizených obcanu, co se týká pracovního uplatnení. Dle výzkumu vyplývá, ze nezamestnanost zrakove postizených obcanu ciní az 70%. A proto jsem se zabývala otázkou, proc tomu tak je. Predpokladem pro úspesné zaclenení na trh práce je dosazení co nejvyssího mozného vzdelání. Zamerila jsem se tedy v první cásti této práce na moznosti …víceAbstract:
People with visual handicap are among the most vulnerable groups of people with disabilities in terms of job placement. Based on the research, the unemployment of visually handicapped people is up to 70%. So I dealt with the question of why this is so. The most important for successful integration into the labor market is the highest possible education. In the first part of my thesis I focused on the …víceKlíčová slova
zrakově postižení lidé nevidomí slabozrací nezaměstnanost zraková vada student se zrakovou vadou žák se zrakovou vadou integrace počítač a nevidomí základní školy pro žáky se zrakovou vadou gymnázium pro osoby se zrakovou vadou visual handicap reason for unemployment integration opportunities in Prague education.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2010
Identifikátor:
https://is.jabok.cz/th/btc66/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2010
- Vedoucí: Mgr. Marie Ortová
- Oponent: Mgr. Jana Vachulová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáJabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
vyšší odborný program / obor:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie
Práce na příbuzné téma
-
Náměty pro vokální činnosti v hudební výchově pro 1. ročník základní školy
Anna Přikrylová -
Metodická a určovací pomůcka pro odběr, mikroskopování a určování sinic a řas pro žáky základních škol
Michaela Pohorská -
Zhudebněné básně pro žáky 1.–3. ročníku základních škol jako inspirace pro budování mezipředmětových vztahů
Natálie Pospíšilová -
Tvorba didaktického materiálu na vybraná témata v českém jazyce pro žáky pátého ročníku základní školy pro sluchově postižené
Hana KUBOŠOVÁ -
Tvorba didaktického materiálu k předmětu tělesná výchova pro žáky 1. stupně základní školy pro sluchově postižené
Monika TEPLÁ -
Tvorba materiálů pro děti na 1. stupni základní školy pro sluchově postižené v Olomouci
Kateřina GAJDŮŠKOVÁ -
Využití pohádky v dramatické výchově na 1. stupni základní školy pro Neslyšící v Hradci Králové
Jana Melkusová -
Aplikace pro automatické vytváření rozvrhu pro základní školy
Martin Kracman