Bc. Anastasia Shakleina

Bachelor's thesis

Je marketing nástrojem manipulace?

Is the marketing tool of manipulation?
Abstract:
Cílem práce je zjistit, jak vnímají zákazníci manipulativní charakter marketingu. Mohou nás ovlivnit informace, které vůbec vědomě neposuzujeme, ale pronikají do našeho podvědomí podprahově, nepozorovaně (reklama, film, celospolečenská nálada, atmosféra místa apod.). V této práci se také snažím zjistit, zda si zákazníci uvědomují, že jsou manipulováni marketingem, a pokud ano, jak na tuto skutečnost …more
Abstract:
The aim of this thesis is to find out how customers perceive the manipulative nature of marketing. They are influences by information that penetrate into our subconscious subliminally, unnoticed (advertising, film, societal mood, atmosphere of the place, etc.). In this work we also try to find out whether customers realize that they are being manipulated marketing; if yes - how they react to this reality …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2015
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní