Ing. Igor Filimonov
Bachelor's thesis
Etické kodexy reklamy u nás a ve světě
Code of advertising ethics in the Czech Republic and in the World
Abstract:
Reklama je velmi důležitým a významným fenoménem dnešní doby. Moje bakalářská práce je zaměřena na problematiku regulace reklamy v České republice a ve světě (na příkladu Ruska). Teoreticko-metodologická část obsahuje stručně vysvětlené a rozebrané pojmy, jako vývoj a pojetí etiky a reklamy, metody kontroly reklamní činnosti v České republice i v Rusku, popis etických kodexů reklamy, včetně Mezinárodního …moreAbstract:
Advertising is a very important and significant phenomenon of our time. My bachelor work is focused on regulation of advertising in the Czech Republic and abroad. Theoretic-methodology part contains precisely formulated concepts, such as: historical development, concepts of ethics and advertising, methods of monitoring advertisement in the Czech Republic and Russia, concept of the advertising codes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fuivh/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2011
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Právní regulace reklamy na kojeneckou výživu
Michaela Bínová -
Reklama: právní regulace a etický kodex Rady pro reklamu
Markéta Marušáková -
Tendence v porušování etické regulace reklamy
Bára Němečková -
Etická regulace reklamy v České republice, Velké Británii a Francii
Adéla Weczerková -
Regulace reklamy ve farmacii
Eva Kalvodová -
Etika a reklama. Vnímání neetické reklamy adolescenty.
Kristýna Matoušková -
Etika a korektnost v reklamě
Daniela PLATZOVÁ -
Etika a reklama
Anna Zavadilová