Strategie učení se cizímu jazyku: autoevaluační zpráva školy – Bc. Barbora Winklerová
Bc. Barbora Winklerová
Master's thesis
Strategie učení se cizímu jazyku: autoevaluační zpráva školy
Foreign Language Learning Strategies: Self-Evaluative School Report
Abstract:
Diplomová práce zpracovává autoevaluační zprávu pro ZŠ Dolní Kounice na téma strategie učení se žáků cizímu jazyku (anglickému jazyku) – používání strategií žáky a podpora strategií ve výuce učiteli. V teoretické části uvádí do koncepce autoevaluace (ve vazbě na vyhlášku a další dokumenty), problematiky klíčové kompetence k učení (ve vazbě na RVP ZV 2007) a strategií učení (ve vazbě na Společný referenční …moreAbstract:
The thesis deals with self-evaluative school report for grammar school Dolni Kounice, the theme: pupil’s foreign language learning strategies (English language) – using of strategies by pupils and support of use strategies in teaching by teachers. In the theoretical part presents it in the self-evaluation conception (in connection with regulation and other documents, issue of key competency for learning …moreKeywords
autoevaluace klíčové kompetence k učení strategie učení se cizímu jazyku autoevaluační zpráva pro ZŠ Dolní Kounice používání strategií žáky podpora strategií učiteli doporučení do výuky / Self-evaluation key competency for learning foreign language learning strategies self-evaluative school report (Primary school Dolni Kounice) application of strategies from students support of strategies from teachers teaching recommendation
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/aiiwn/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2012
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Jana Chlápková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
GoogleEarth v pracovních listech pro ZŠ
Alexandra Pirklová -
Možnosti zapojení gamifikace do výuky projektového řízení
Klára PETŘÍKOVÁ -
Kvalitativní sonda do výuky tělesné výchovy v 5. ročníku základní školy
Nikol Ballnérová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová