Bc. Lucie Pelčáková

Master's thesis

Teachers' Perceptions of Using Virtual Reality as a Tool for Enhancing Speaking Skills in ELT

Teachers' Perceptions of Using Virtual Reality as a Tool for Enhancing Speaking Skills in ELT
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá učitelskými perspektivami ohledně využití virtuální reality pro zlepšení komunikačních dovedností, tedy mluvy (speaking), studentů anglického jazyka. Cílem práce bylo najít výhody a nevýhody virtuální reality pro tyto účely, a také strategie, které vyučující používali během výuky ve virtuální realitě v rámci projektu EduInCIVE. Tohoto cíle bylo dosaženo pomocí analýzy …more
Abstract:
The present diploma thesis focuses on teachers‘ perspectives of virtual reality as a tool for enhancing English language students‘ speaking skills. The thesis aims to determine the advantages and disadvantages of virtual reality for improving speaking skills and to identify strategies used by teachers during the teaching within EduInCIVE project. This aim is achieved by analysing data gained through …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2022
  • Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
  • Reader: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta