Krása bez věkového limitu - analýza Kampaně za skutečnou krásu – Bc. Lenka Korbelová
Bc. Lenka Korbelová
Bachelor's thesis
Krása bez věkového limitu - analýza Kampaně za skutečnou krásu
Beauty without an age limit - Campaign for real beauty analysis
Abstract:
Bakalářská práce Krása bez věkového limitu se zabývá otázkou krásy ve stáří. Zkoumá krásu starších žen skrze Kampaň za skutečnou krásu. V současnosti je krása žen spojována s mládím a štíhlostí a pojem stáří se ve spojení s krásou téměř nevyskytuje. Tato práce hledá krásu i ve stáří a ukazuje alternativu současnému diskurzu krásy. Zdroje krásy u starších lidí jsou zkoumány skrze internetovou diskusi …moreAbstract:
A Bachelor’s thesis Beauty without an age focuses on a question of beauty in an old age. It examines beauty of elderly women through a Campaign for real beauty. These days women’s beauty is mainly associated with being young and slim and it usually does not go together with an old age. This thesis tries to find beauty also in an old age and shows an alternative to a present view of beauty. Sources …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kyd0p/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2008
- Supervisor: Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Gender marketing na příkladu reklamní kampaně Dove
Dominika Šenková -
Kampaň za skutečnou krásu značky Dove a vliv médií na současný kult krásy
Linda HODÍKOVÁ -
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
Simona Nováková -
Vývoj ideálu krásy v marketingu se zaměřením na reklamní kampaň Dove
Lenka Mrkvová