Mgr. Markéta Čejpová

Bachelor's thesis

Využití dramatické výchovy pro podporu třídního klima v jazykově heterogenní třídě

Use of drama education for supporting class climate in linguistically heterogeneous classroom
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím dramatické výchovy, jakožto výchovně -pedagogické metody pro rozvoj sociálně komunikačních dovedností jazykově heterogenní třídy. V empirické části práce je popsáno třídní klima, vztahové konstelace a užívané komunikační strategie při současném zavedení dramatické výchovy do výuky dané třídy pro bilingvní žáky.
Abstract:
The bachelor thesis deals with the use of drama education as an educational-pedagogical method for the development of social communication skills of a linguistically heterogeneous class. The empirical part describes the class climate, relationship constellations and used communication strategies while implementing dramatic education into the classroom for bilingual pupils.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 3. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Veronika Nýdrlová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Lenka Ďulíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta