Strategie společenské odpovědnosti jako konkurenční výhoda – Sára Diatilová
Sára Diatilová
Master's thesis
Strategie společenské odpovědnosti jako konkurenční výhoda
Strategy of corporate social responsibility as competitive advantage
Abstract:
Diplomová práce je věnována tématu společenské odpovědnosti firem (CSR) a její implementaci do každodenních firemních procesů a firemní kultury. V teoretické části autorka nejprve představuje koncept společenské odpovědnosti a udržitelnosti, rozebírá odlišné postoje významných světových ekonomů k dané tématice a popisuje jednotlivé fáze vývoje korporací a jejich motivy k přijetí CSR. Závěrečná kapitola …moreAbstract:
Thesis is dedicated to corporate social responsibility (CSR) and its implementation to core business activities and corporate culture. Under the theoretical part, concept of CSR and sustainability is defined, followed by presentation of different attitudes of world leading economists and description of path to corporate responsibility companies have to undertake. The last chapter of the theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 1. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71734
Thesis defence
- Date of defence: 9. 1. 2018
- Supervisor: Dana Zadražilová
- Reader: Václav Zadražil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71734
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić